Sista augusti

 
Eftersom att jag laddade upp augustis utgifter igår utan att tänka på att det var augusti även idag så fick jag vara lite kreativ (fuska). Vi hade en hel massa pant hemma som tur var! Jag tänkte att dom kronorna är osynliga och inte räknas in i budgeten. Fick köpt lite allt möjligt, bland annat så att jag kunde sätta ihop kvällens middag. 
 
Vi fuskar ibland och missar att räkna med utgifter. Det har hänt att Herr Spara fått kontanter av sina mor och farföräldrar någon gång, dessa har gått åt när Fru Spara gjort fransförlängning och till något restaurangbesök. 
 
Mitt (okej mammas) bästa recept på löksås:
  •  1 riven gul lök (vissa tar en halv)
  •  2 dl gräddfil
  •  Någon/några matskedar chilisås efter smak
  •  Klick majonnäs
  •  Persilja (brukar köpa fryst färdighackad så är det bara att hälla i lite, billigt och bra!)
  •  Salt och peppar
 
Ja det här med exakta mått på saker har jag lite svårt för, men höfta är livet! 
 
 
Recept/mat | |
Upp