Nya kategorier

Målet för andra halvan av 2018 är att spara så mycket vi kan. Vi väntar på att vårt framtida hus ska dyka upp och då vill vi ta så lite lån som möjligt. Jag vet inte om det faktum att vi har kommit över 1 miljon gör att det känns "onödigt" att spara 5000 kr en månad och att det därför är lättare att spendera pengarna som blir kvar, vad tror ni? 
 
Hur som helst sätter vi igång 1:a juli för att det känns lättast och mest logiskt i mitt huvud. 1:a juli till sista december (eller sista juni 2019) för att få en liten insyn i vart våra pengar egentligen tar vägen. Jag vet att vi har en del helårs-grejer som kommer i januari, djurens försäkringar t.ex.
 
  • Alla våra inköp: Här är det fokus på minimalism så därför kommer bara fysiska inköp, inte konsumtionsvaror att visas upp.
 
  • Månadens utgifter: Här ska jag försöka göra kategorier och bli bättre på att spara kvitton så att det går att skilja på t.ex hygienartiklar, saker till djuren och mat. Mest för att jag tycker att nordeas kalkyler är hysteriskt roliga, men vem vet? Dom kanske stämmer rätt bra med verkligheten. Fast 980 kr för "personlig hygien" varje månad, ja jag vet inte riktigt. Men jag tänkte att det blir kul att se vad vi egentligen lägger på de olika posterna, jag tror inte vi vet det själva riktigt.
 
 
Hur mycket lägger jag egentligen på smink under ett år tro?
Alla våra inköp/prylar, Månadens utgifter | |
Upp