Nystart

Det ett tag sedan jag bloggade sist, och det har hänt en del sedan dess: 
 
  • Vi sålde vår bostadsrätt i juni 2017 gjorde en vinst på omkring 500 000 kr netto, vilket kändes smått fantastiskt med tanke på att vi bara bott där i tre år och att vi max spenderade 15 000 kr på att fixa till. 
 
  • Vi flyttade vi till en hyresrätt med helt fantastiskt läge, här trivs vi hur bra som helst och slipper den jobbiga föreningen. Det är mycket närmre tåget för min del vilket är underbart. Vi längtar såklart efter att äga vårt eget hus, men priserna är fortfarande sanslösa om vi vill bo kvar i området.
 
  • I juni tvingades vi säga farväl till den ljuvliga portisen (hunden Elvis) som ni sett på några bilder, vilket var en stor sorg. Det gör ont i hela kroppen att bara se en bild på honom, jag har inte riktigt bearbetat sorgen. 
 
  • I november förra året åkte vi till Teneriffa med halva släkten vilket var superhärligt, men inte särskilt sparsamt. 
 
 
 
  • I december hittade vi en annan plats att öppna i våra hjärtan och släppte in bedlington-terriern Ragnar som fyller våra liv med så otroligt mycket glädje. (Men sen vet väl alla att djur inte är spararens bäste vän ;) ) 
 
 
 
  • Jag har lyckats klara lite examensarbeten, praktiken och några fler tentor, men än är jag tyvärr inte klar ÄN. Jag har fortfarande inte lärt mig att plugga så då får det väl ta mig 7 år att gå en 3-årig utbildning, alla är vi olika (gråter inombords). Jag har 3 tentor kvar men nu ska jag faktiskt bränna av skiten på allvar så att sparandet kan få börja på riktigt!
 
Livet | |
Upp