Julpynt

 
Jag skulle prompt ha en vit plastgran för tre årsen och får nu stå mitt kast. Detta är allt julpynt vi har, egentligen har vi tre stjärnor till men vi har redan lampor i alla andra fönster så det kändes bara jobbigt att greja med det. Jag tänkte att jag skulle lyckas ta en bild där det inte syns hur smutsiga fönster jag har, men det gick inte så bra. Sparar till vårstädet! 
 
Julen är min favorithögtid, men för att det inte ska dra iväg helt galet med julklappar så köper vi bara inom familjen. När det gäller släkten får dom tre minstingarna varsinn julklapp.
 
Sen har vi julklappsspelet där alla vuxna köper en julklapp per person, gärna förbrukningsvaror för runt 150 kr. Alla får ta en julklapp var från bordet, sedan startar vi en timer och börjar slå tärning. Om man får en 6:a eller 1:a så får man byta paket med någon runt borde om man ser något man hellre vill ha. Det paket som man har framför sig när klockan ringer får man behålla! Jätteroligt. Förra året ville jag helst ha min egen julklapp (fin fruktkorg). 
Livet | |
Upp