Hur dyrt är det att gå på bröllop?

 
En tredjedel av juli har gått och vi har hittills spenderat 4303 kr. Där ingår i princip inga räkningar ännu, så jag tror inte att vi klarar månaden under 23 000. Vi var på ett otroligt vackert bröllop i lördags, och jag hade unnat mig ny klänning och nya skor redan för flera månader sen. Herr Spara däremot hade kostymen han tog studenten i för 8 år sedan och skorna var minst lika gamla. Det som är nackdelen med hur sällan han använder finskor är att han inte riktigt var beredd på skicket dom var i. När det var dags för efterrätt så föll hans skor bokstavligen i bitar. Det var nog tur att det hände just Herr Spara för jag skrattade så tårarna sprutade men alla tyckte inte att det var riktigt lika roligt. I köket lånade dom oss silvertejp så vi tejpade ihop skorna för att överleva kvällen, och dom gick minsann att dansa i ändå! Vi velade jättemycket angående hur mycket vi skulle lägga i bröllopspresent, brudparet önskade sig pengar insatta på ett konto. Till slut bestämde vi oss för 750 kr. Någonstans kändes det lite snålt, samtidigt tycker jag att det är rimligt med tanke på att jag är student. Det hjälper inte att grubbla i efterhand.
Livet | |
Upp