Tips för en "sparare" när det vankas högtid!

Denna magiska cheesecake serverades på nyårsafton, helt gudomlig! Bakad av en nära vän till mig.
 
Under högtider som firas med vänner och familj står maten ofta ganska högt på listan för vad som gör en bra kväll. Och att ha nyår hemma när pressen på att bjuda på trerätters, dyr oxfilé och gott vin gör det till en mardröm för oss sparare. Eftersom att de flesta av mina vänner, liksom jag, är studenter just nu så kan alla relatera till att inte ha obegränsat med resurser. Vi var fyra par som skulle träffas hemma hos oss och på mina vänners initiativ delade vi upp rätterna. Det är verkligen så smart! Att laga egen mat blir billigare än att gå på restaurang och att dela med sig till sina vänner av ett favoritrecept är väldigt roligt! Är man 4 par så kan en ta huvudrätten, en förrätt och en efterrätt och den fjärde kan göra sallad, baka bröd eller kanske stå för lite vin.
 
Min vän var snäll nog att dela med sig av receptet hon använt till den goda cheesecaken. 
 
| |
Upp