Välkommen hit!

Fru Spara är en lycklig 22-åring (jag) som lever tillsammans med sin Herr Spara, eller som han väljer att uttrycka det: Herr Tjäna. Han kommer att finnas med på bloggen för den som är nyfiken och vill ställa en fråga direkt till honom.
 
BLOGGENS KATEGORIER
 
Sparår 2016: Detta är huvudsyftet med bloggen. Vi har med dagens förutsättningar (en arbetare och en student) satt upp ett sparmål på 100 000 kr under 2016. Om vi lyckas uppnå detta eller inte återstår att se! Vi kommer att ge er en ärlig inblick i ett ungt pars ekonomi, inkomster, utgifter och hur vi prioriterar i livet. Antagligen gör vi många misstag, ni får gärna ge oss all världens tips och råd! Och en massa motivation, det lär behövas.
 
Recept: Recepten kommer med största sannolikhet bistå med mycket vegetarisk inspiration. Vi försöker minska vår köttkonsumtion för djuren och för planetens skull. Men här får ni inga arga pekpinnar. I nuläget äter vi kött när vi blir bortbjudna och fisk och fågel hemma någon dag i veckan. Allt är relativt.
 
Nytt in & gammalt ut: Mycket av inspirationen till att starta denna blogg kommer ifrån Minimalisterna, därav namnen Fru och Herr Spara. Även vi är intresserade av att minska vår konsumtion, att äga mindre. Vi uppskattar Minimalisternas in och ut -listor och inspireras till att hänga på. Ni kommer i denna kategori få se nya inköp som görs, även gåvor och vilka saker vi skickar ut efter hand. Ett spar-år borde inte innebära speciellt mycket nya inköp, eller vad säger ni?
 
Vikt, träning & hälsa: Med denna kategori hoppas Fru Spara (liksom årligen) på en dokumenterad viktnedgång. Jag hoppas inspirera er till att äta bättre och mer ekonomiskt (dagens cola-beroende är inte helt snällt mot plånboken). Jag tänker att detta blir ett sätt för mig att dokumentera hur mycket jag faktiskt tar mig ut i motionsspåret, vad jag gör för att bli en hälsosammare och friskare människa!
 
Vardagsdisciplin: En kategori för latmasken som önskar inspiration till att komma igång med livet. Vare sig det handlar om städning, rensning, gamla tentor som måste bockas av eller annat. Jag brukar skämta om att när jag väl har kommit på hur man slutar prokrastinera - då kan jag skriva en bok som kommer sälja bättre än 50 shades. Kan jag så kommer du garanterat att kunna!
 
 
Hoppas på stöd från er läsare så att vi klarar vårt sparmål för 2016!
 
 
 
 
 
Sparåret 2016 | |
Upp